Seiten

'der orient ist die wahre mutter europas, und unsere schlummernde sehnsucht geht immer dorthin' - bruno taut

Sonntag, 2. Februar 2014

değişim yılı öğrenmek demek

beş ay önce türkiye'ye geldim, beş ay sonra almanya'ya döneceğim.
başlatta herşey yeni, herşey farklı, o yüzden herşey ilginç, herşey iyi.
şimdi, kısa bir süre sonra, biliyorum ki türkiye ne cennet ne cehennem.
sonunda biliyorum ki türkiye de normal bir ülke - avantajlar ve zararlar var.

her değişim öğrenci gibi yurtumda çok hazırlandım. kitaplar okudum, internette
bilgi aradım, her gün gelecek hakkında düşündüm.
gerçekleştiriyordum ki herşey gereksizdi. sadece bir olanak başka bir kültür
öğrenmek için var: başka bir ülkenin toplumunun üyesi olmak lazım.
adıma atan insanlar tespit edecek ki belki hayatının en önemli, en değerli karardı.

beklentiler bırakmak gerekiyordum ve birkaç ay en düşük nokta ulaştım - yararli oluyordu.
entegre olacaktım, şimdi yabancı değilim.
türkiye ikinci evim oluyordu ve hiç
pişman olmuyorum.

yetişkin, kuvvetli, mutlu oluyordum.




Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen